2007-12-08

Fortsatt väntan

Bad min ev. synska medarbetare drömma fram vårt datum för BB.

H*n påstår att det blir den 25:e. Vilket är juldagen, om vi pratar december, då Organisationen garanterat inte har kontorstid.

Så vi får väl se om vi får BB om en flicka med ovanliga ögon den 25:e nånting...

För att gardera mig mailade jag även organisationen. "Ni gör klokast i att ställa in er på 2008, men vi kan aldrig säga säkert."

2008 är 3 veckor bort så det kändes inte som ett alltför betungande besked. Fick dessutom bekräftat att vi är det par som haft ansökan längst i landet. Att vi är "etta" om man så säger.

"Jag vill bara påminna om att placeringarna inte alltid görs i turordning."

JAG VET! Jag lovar och svär dyrt och heligt att JAG HAR FATTAT HUR DET GÅR TILL!!! Jag kommer INTE bråka om någon annan lycklig familj blir större före vår.

Men att vara "etta" betyder väl ändå nånting! Att snart, snart, snart kommer det där samtalet jag längtar så jag bryter ihop efter.

Som sagt, 2008 är 3 veckor bort.

2 comments:

Anonymous said...

Håller håller håller tummar hårt för att de ringer 2007. För även om 2008 bara är tre veckor bort så är det ju tre veckor det handlar om. Om jag tycker det är olidligt - vad tycker då inte du?
Kram!

Anonymous said...

Söndag morgon. Jag antar att de inte jobbar på helgen men det hindrar inte mig från att kolla här både igår och idag...
Inte 'synsk' men tror det blir en julklapp. Ev en försenad sådan ;-)