2007-10-04

Tillägg

Om du var den nya närmsta-chefen skulle det kunna vara så att din kollega och tillförordnad-chef tycker att du ska hålla klaffen så länge som möjligt för att inte oroa medarbetarna.

Medan du själv börjar tycka att det är outhärdligt att låtsas som ingenting när du praktiskt taget är höggravid.

Fast du inte är det. För du väntar barn från ett annat land så du skulle kunna mörka tills du kom hem från resan.

Du kanske förstår din kollega-chef samtidigt som du känner att du på det här sättet verkligen, verkligen, blir snuvad på hela vänta-barn-tiden.

Och det känns kanske inte så bra.

För dig,

eller mig då, som det ju faktiskt handlar om.

4 comments:

Anonymous said...

Nu skall jag inte alls skräda orden utan bara säga: men skit i honom/henne! Det bestämmer väl intehan/hon. Och hur svaga nerver har egentligen dina medarbetare? De flesta tappar ju inte fattningen för att någon skall ha barn. Nej, nu är det din tur att glädjas, babbla på och vänta barn så mycket du vill (utan att såra dem som inte har samma tur som du - men det där har du ju koll på...)

Sanna said...

Jag tycker att du också visst ska få tala om det.

För hela världen!

Kram

meningsfull said...

Jag tycker också du ska berätta. Om nu dina medarbetare får en chock (varför de nu skulle få det?) så är det ju bättre att de får den så tidigt som möjligt.

Anonymous said...

Jag hade inte läst det här inlägget före min kommentar till det förra inlägget, (rörigt), och därför ändrar jag mig.
Självklart kan du berätta för dina medarbetare nu! Även om det blir många förändringar så är det trots allt ett tag kvar innan det är dags, så de hinner vänja sig vid tanken.
(och vem vet, det är kanske inte så många månader kvar)!
Och du får möjlighet att prata om det viktiga och stora som ska hända.