2007-08-11

Sit ups

För några år sedan läste en av mina vänner att Britney Spears gjorde 500 sit ups om dagen. Stefan Schwartz gkorde 1000.

Vi utvecklade nånslags teori om att antalet sit ups hörde ihop med graden av psykopati. Även om sambandet idag kan te sig oklart var det rätt skoj då. Jag vill minnas att det även fanns nån koppling till en av mina havererade kärlekar; nån som också gjorde en massa sit ups.

Så här 350 sit ups från förra inlägget måste jag säga att den omedelbara inverkan de hade på min mentala hälsa är att jag mår

oändligt mycket bättre.

Misstänker att rygglyften, benlyften och armhävningarna har en del med saken att göra.

Lite adrenalin och endorfin ska man inte underskatta.

Men nu måste jag dricka vatten innan jag svimmar. Jag har massor att göra, det är ju en underbar lördag där ute ta mig tusan!

1 comment:

Anonymous said...

hej där! hur går det med höstdieten? jag har också börjat med den nu och jag kan tipsa dig (och alla andra som funderar på höstdieten) om en jättebra bok: GI i praktiken, av Ola Lauritzson. Den finns som pocket och kostar ingenting (exempelvis 37 kr på adlibris.se). Det är en perfekt börja-på-GI-bok. Enkel, förklarar hur det fungerar, enkelt hemmaträningsprogram, menyer och allt är enkelt och bra skrivet! Och det bästa av allt är att det funkar!!! Lycka till! Kram!