2007-07-31

33 år

Idag har jag födelsedag. Hurra för mig! Och kanske är det den sista jag firar som icke-förälder.

Dan har börjat bra med lyxiga presenter + rosor från maken och svärföräldrar. (Stora lillebror skrattade gott åt att ultrafeministen önskar sig parfym och SPA-behandlingar. Könsstereotypt så det förslår...)

Annars har vi ägnat förmiddagen åt krishantering. Efter duschen visade det sig att frisyren jag blev klippt i igår var lika hemsk som jag befarade. (Ni vet, frisörer lyckas ju alltid föna till den mest hopplösa kalufs så att man tror att man är lite grand nöjd när man går därifrån...)

Och frisören ifråga är ledig så jag blev erbjuden att komma in imorgon. IMORGON?!? Så jag ska sitta ochj känna mig eländes eländigt ful på min födelsedag? (Skulle kunna göra nån slags analys om utseendefixering här och nu, men ärligt talat, jag känner mig FUL. Punkt.)

Nåja. På frisersalongen där maken brukar klippa sig hade de en tid i alla fall så dit ska vi om en knapp timme. Så nu blir maken snygg och jag kanske okej!

Fast jag har god lust att skicka räkningen till min salong... Men jag är feg, feg alldeles för feg för att kräva ersättning i såna här lägen. Jag vill mest ha en ok frisyr.

Vilket kommer bli en mycket kort sådan. Jag har 50 minuter på mig att acceptera det...

Och min frisör brukar ju vara bra..

YTA! Vad härligt att för en gångs skull få ha stormande känslor kring något som egentligen är alldeles oväsentligt.

6 comments:

Mysan said...

Stort bamsegrattis på födelsedagen Salvia! Hoppas du såsmåningom kan bli belåten med din nya frisyr!

Själv har jag aldrig kunnat ha några andra än "kortisar" pga självfall som varit just...fall! Minns fortfarande med fasa det försök jag gjorde i tonåren att låta frisyren växa ut. Tro mig, jag är nog den enda i världshistorien vars råttsvansar verkligen SÅG UT som råttsvansar! Hua! Numera får frisyren vara praktiskt kort och vill jag lyxa lite extra blir det lite slingor på väl valda ställen.

Hoppas krisen går över och du snart kan njuta av din födelsedag!

Mysan said...

Ps: även om du inte lyckas få till frisyren när du fönar dem de första gångerna - ge inte upp! Det tar ett tag innan håret "vänjer sig" vid en ny frisyr och ligger som man vill!

Anonymous said...

Jättegrattis på födelsedagen!
:-D

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Grattis på födesledagen!!!!

Och vet du, jag är både feminist och gillar kläder, smink och andra ytligheter. Jag tror att det går jättebra att kombinera!

A N N I K A said...

Åh, grattis! Missade...

Vilken tur att frisyrkrisen löste sig och att även kvällen blev bra!

*kram*

Anonymous said...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu