2007-08-01

Ännu en dag äldre

Tack för era Grattis Mysan, Dinah och Kattmamman! Och tack för stöd i frisyrfrågan...

När jag gick från frisörbesök nr 2 denna vecka var jag betydligt snyggare än när jag kom dit. Först då erkände maken att han också tyckt att frisyr 1 var lite märklig...

Jag har en tendens att byta frisör efter tre besök så jag är van att vara kinkig. Men den här verkade ju så duktig, och så nära jobbet och allt...

Nåja. Är ganska korthårig nu, inte snagg, mer nånslags kort bob skulle jag gissa att det heter. Om det nu heter nåt, men det mesta har ju definitioner och beteckningar så varför inte min frisyr?!

Angående hår så har jag nästan alltid färgat, klippt och pysslat, men det var först efter cancern som jag blev känslig för resultatet. Pröva att bli flintskallig alldeles ofrivilligt - man blir rätt så rädd om varendaste hårstrå när det väl kommer tillbaka.

Kvällen igår var toppen. Släkt och vänner och god mat och fika i massor. Och så lite vin på det. Och fina presenter. Min styvmor verkade mäkta imponerad av maken som skulle kvalificera sig som kallskänka (finns en maskulin form för det ordet?) på vilken restaurang som helst!

Tack allra käraste för en fin dag!

Och lite speciellt är det att se alla styföräldrar och föräldrar sitta och fika och språkas glatt tillsammans. Samtidigt som syskonen från båda familjer sitter och stojar i soffan.

Jag är har ju en alldeles egen styvfamilj nuförtiden och vi är väl inte riktigt sådär kärvänliga... Men om man bara ger det 30 år så vet man ju inte hur det kan sluta...

No comments: