2007-01-25

Okej, så här var det...

En gång för länge sedan hängde jag en del med ett gäng komiker/skådisar. Får väl lov att kalla dem amatörer (Sorry M älskling om du läser detta - den enda sanna konstnären är du!) De drev en del klubbar med bl.a. stand up. Och i den vevan råkade jag på en och annan mer välbekant person. Så det är väl den röda tråden i mina Lassies.

Tinsel var nära, Puffan hade rätt - Sundström ska bort.

1) Jag har varit på efterfest med Gry Forsell.
Hon var kompis till en av komikerna i gänget. Nån gång var det en märklig tillställning då 9 stå-uppare uppträdde på en nation i Uppsala för en publik som bestod av ungefär lika många personer som komiker. Gaget var en back öl som det delades på efteråt. Där var jag och där var Gry Forsell.

2) Jag har haft utvecklingssamtal med Stefan Sundströms dotter.
Nix det har jag inte. Däremot har jag hängt i korridoren och försökt låta bli att se fånig ut när min idol varit på väg till möte på skolan. För nåt av hans barn har gått här. Sedan om det var en son eller dotter har jag ingen aning om då jag aldrig fick den äran att undervisa henne eller honom...

3) Jag har skakat hand med Johan Glans.
Första gångerna jag såg Johan Glans hade han precis börjat göra sig ett namn. Han var en av de som stack ut bland dem jag såg då. Så vips hade han gjort karriär och var känd i hela landet. Jag tror att jag har pratat med honom några gånger och, hm, gått igenom den sedvanliga ta-i-hand-presentera-sig-proceduren varje gång. Intressant det där med kändisar, man säger ju inte direkt "Eh, vi har setts förut" när man är en helt vanlig okändis.

4) Regina Lund har siktat på mig med en pistol.
Jepp. Men det var givetvis inget äkta vapen... Som en del av en föreställning rusade Regina Lund ut i publiken och viftade med pistolen. Hon stannade vid några stackare och vrålade. Undertecknad fick under "pistolhot" höra "Hur gammal är du? Och hur gammal vill du bli?"

5) Jag har diskuterat jämställdhet med Fredrik Lindström, Felix Herngren och Kristian Luuk.
Mitt livs enda "kändisfest"; ett födelsedagskalas med fri bar... Mitt i natta argumenterade jag livligt jämställdhet och feminism med dessa tre herrar. Har vaga minnen av en Lindström som faktiskt hade en del att tillföra, en Herngren som upptryckt mot väggen nog tyckte att han var en rätt juste snubbe ändå, samt en Luuk som lakoniskt sa "Jaha, och vems flickvän var det du sa att du var?"

No comments: