2007-01-25

Det är här nu...

Alldeles, alldeles nyss ringde de från Organisationen. Undrade om vi hade några frågor och berättade lite om hur det är att adoptera från Etiopien.

Vi ska få börja i februari och sedan får man räkna med ungefär 10 månader. Fast om det kommer en två-åring, ja då går vi före alla med lägre medgivandeålder än oss, så då kan det ju gå snabbare.

Så pratade hon på lite ditt och datt om barnen, om deras medarbetare på plats, om hur det går till när de ringer och berättar, om när man reser.

Och jag känner i hela kroppen att NU HÄNDER DET JU!

Vi SKA få barn.

10 månader. Det är ju lika länge som en i-magen-graviditet, typ.

Nån har just ringt och sagt att jag kommer blir "gravid" nån gång i februari-mars.

HALLÅ! Det är här nu!

Det måste bli ett slut på alla "om" i min skalle. Det är NÄR vi får barn som gäller.

Gulp.

7 comments:

Storkenflyger said...

Grattis. Nu börjar nedräkningen med andra ord. JIPPI!

Med anledning av vad du skrev på min blogg undrar jag nyfiket: Hur länge har du och din man varit gifta?

Givetvis kommer jag skriva om vad utredaren fokuserar på hos singlar. Dock gav hon mig en hint om att mitt sociala närverk är väldigt viktigt. Att jag har en bror som har barn såg hon som väldigt fördelaktigt tex.

Salvia said...

Vi har varit gifta sedan 10 juni 2006. Ett par blev vi nån gång i början av 2005.

Anonymous said...

Oj oj OJ! Grattis, vad underbart =)

Anonymous said...

Tjihooo!
Grattis och lycka till med papperssamlandet!

Anonymous said...

Grattis!!/Anette.

Anonymous said...

Oj! va härligt! Det måste verkligen kännas som att det händer! Hoppas att det händer fort när ni väl skickat in alla papper!

Mina said...

Vilken fantastisk känsla, grattis!

KRAM!