2007-01-26

Korkad?

Det finns massor av forum och sidor för föräldrar har jag upptäckt... Själv hänger jag fortfarande på Styvmorsviolen och känner mig hemma där.

För styvmamma är jag ju.

När jag kikar in i forum för adoptivföräldrar känner jag mig fortfarande som en främling. Fast där vimlar av människor som är tidigare än oss i processen så känner jag att, nä, men inte jag, inte har väl vi nåt gemensamt. Och detta trots att det är samma farhågor, känslor, tankar, funderingar som jag har.

Jag kan bara inte begripa att jag ska bli mamma. Jag fattar det fortfarande inte.

Det här fattar jag

1) Vi kommer få en lista med papper och annat vi ska samla ihop
2) Vi ska få skicka iväg alla grejerna till Etiopien
3) Vi ska få börja med samlandet i februari
4) Vi kommer få betala rätt saftiga räkningar till Organisationen
5) Vi har fått låna pengar av banken
6) Våra papper ska handläggas i 10 månader
7) Vi kommer få nåt som heter barnbesked


Det här fattar jag inte

1) Februari är den månad som börjar på torsdag nästa vecka
2) Vi kommer vänta barn i 10 månader
3) Ett barnbesked betyder att det finns ett alldeles äkta barn som väntar på oss
4) Vi kommer åka till Etiopien och hämta vårt barn


Och det här fattar jag verkligen inte

1) Det kan gå fortare än 10 månader
2) Det är vårt barn vi ska hämta


Det här kan jag inte på något sätt alls begripa överhuvudtaget

1) Ett barn ska bo hos oss
2) Som jag är mamma till
3) Som min älskade är pappa till
4) Vårt barn

2 comments:

Anonymous said...

Usch, nu började jag gråta. Vi går kursen nu, adoptionskursen och jag sitter där och tänker att det kan väl inte bli ett barn av det här! Det tar nog lång tid innan man inser det!

Anonymous said...

Visst är det fantastiskt! Jag kan ju "trösta" dig med att jag fortfarande inte förstår hur det kan bo en vacker, fantastiskt underbar liten flicka hemma hos oss... och vet du, när hon ropar på sin mamma är det jag som får svara!

Det är inte långt till torsdag!