2008-01-02

Shopping

Än så länge finns ingen riktig strategi i det vi inhandlar till barnet. (Borde förresten hitta på nåt slags namn, skrutten eller plutten eller vad nu höggravida brukar säga...)

Mest beror vår till synes irrationella stil på att vi ju inte vet riktigt vad vi kommer behöva.

Idag kom vi hem från stormarknaden med en badbalja och två nappflaskor. Sedan tidigare finns "Fem myror" på DVD, lite kläder lagom till en två-åring, en svindyr napp, leksaker, några filtar, barnmöbler, ett par vantar, pipmugg och tallrik, haklappar, en nattlampa, lite mer grejer...

...och så den där lilla pallen man ska ha vid handfatet som var det första jag köpte.

På mammas vind finns både spjälsäng och en barnsäng för större barn så det behöver vi inte fixa.

Annars misstänker jag att vi kommer fortsätta i den här stilen; köpa på oss lite grejer vart efter vi dyker på nåt som vi kanske kommer behöva. Som tur är så finns det lite andra barn i bekantskapskretsen så vi får väl ge bort det som eventuellt blir fel.

Förhoppningsvis får vi massor med presenter av alla blivande morföräldrar också... Och kanske ett eller annat lån från vänner.

Vi ska nog klara oss.

Men det känns faktiskt lite lustigt just nu. "Nämen oj, den var fin, släng ner den i vagnen, man vet ju aldrig vad vi kommer behöva..."

Jag försöker i alla fall hålla mig inom spannet 0-3 år. Fast man kan aldrig så noga veta; imorgon kommer jag väl hem med den första mopeden och har betalt avgiften för kollo...

4 comments:

Applecore said...

shoppa på!

(dte är ett privilegium man har när man snart ska få barn!)

Gott nytt 2008!

Anonymous said...

Låter bra! Fem myror har vi också, fick i ettårspresent. Q 22 månader ÄLSKAR den. Varje dag kommer det ett klagande "my-yja" vilket betyder att man ska sätta på Fem myror bums.

Vad har ni för medgivande?

A N N I K A said...

Min syrra hade Skalman resp Lille Skutt som arbetsnamn på babyn. Själv hade jag, såvitt jag kan minnas, inget arbetsnamn - hur tråkig och fantasilös måste jag ha varit??? ;o)

Saring said...

Gapskratt! Vilket underbart avslut på inlägget! Ljuvligt!

Önskar er ett jäklars härligt 2008 och ser med glad förväntan fram emot fortsättningen :-)