2007-09-15

4 månader

Idag har vår ansökan varit i Etiopien i 4 månader.

Nån gång i början av oktober öppnar domstolarna igen och då hoppas Organisationen att några lyckliga väntande ska bli föräldrar.

Vi har köpt lite saker till det blivande barnrummet. Insåg att vi nog behöver nån slags garderob. Om vi inte vill att barnet ska vara utan kläder, alternativt bara ha ett ombyte. Ska flytta upp den stora korgen med grejer från hallen till barnets rum.

Hemma hos mamma finns syskonens gamla barnsängar kvar, redo att lånas ut.

Ska börja tjata lite på dem som ännu inte gett oss några lappar till täcket (men som sagt att de ska) - nu vill jag få till det där.

Förra veckan drömde jag att jag var gravid men att det aldrig började synas...

På räknaren längst ner på sidan står det att det är 8 månander tills barnet kommer. Det känns ruskigt nära tycker jag. I teorin kan det lika gärna vara 3 månader kvar.

Helt makalöst otroligt.

3 comments:

Anonymous said...

Men väldigt roligt!
Bara tänk vilket fantastiskt äventyr ni har framför er.
Blir avundsjuk.

/Anette.

Lisa Papaver said...

Hej
Jag har lagt till dig som länk i min blogg...kul att hitta andra som bloggar om adoption.

Anna-Bell said...

Spännande spännande! Ja det är skillnad på 3 och 8 månader. Men tänk, i sommar har ni i alla fall erat barn hur som helst. Kollar in här då och då.
Lycka till med lapptäcket. Fin idé.