2007-08-08

Höstdiet

Jag skulle vilja påstå att jag väger 15 kilo (kanske tillåmed mer, men det orkar jag inte tänka på) mer än vad jag trivs med. Och inte är det så lätt att bli av med eländet när man är en klimakterietant har jag märkt. Dessutom får ju kroppen liksom för sig att producera en massa extra fett har jag läst.

Så nu är det hårda tag (för vilken gång i ordningen de senaste åren minns jag inte...) som gäller.

Eftersom att jag är en sån där som aldrig förr behövde hålla koll på mat och träning så är det svårt att få det hela att funka.

Men, men, det är styrketräning på morgonen som gäller + sunda matvanor. Maken och jag kämpar ihop.

Men så är man två dar på konferens OCH HUR JÄKLA LÄTT ÄR DET ATT HÅLLA IGEN DÅ?!?

Nästa gång är det jag som bokar konferens i skogen, rå svamp och bär lär man ju inte föräta sig på...

4 comments:

Anonymous said...

Då tipsar jag om detta framtida konferensställe:
www.kolarbyn.se
Kojan på förstasidan är inte en kul kuriositet, som jag trodde. Det är dem man bor i.
Gör du en sökning på aftonbladets webb tror jag du kan hitta ett resereportage av kvinnlig reporter på vargsafari där...

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Vet du, två dagars frosseri på konferens betyder ingenting om du äter sunt resten av tiden!

frida fröberg said...

konferenstips: beställ vegetariskt. ofta tar de sig tid att laga ngt speciellt o av ngn anledning extra hälsosamt....

A N N I K A said...

Gah, känner alltför väl igen mig. Är i samma läge, fast med en massa onyttiga jobbluncher flera gånger i veckan när det är som värst.