2007-07-08

Släkten är värst, bland annat

Intressant att läsa era namnfunderingar. Maken och jag rabblade namn på alla bokstäver i alfabetet när vi körde mot svärföräldrarna tidigare i veckan.

Tror att det är som för de flesta - man vet först när man träffas vad ens barn ska heta. Och visst finns det en massa bra etiopiska namn. Makens kollega från etiopien heter samma sak som en av mina bästisar; till exempel.

Vi försöker nu få med släkt och vänner till att göra ett längtanstäcke.

De tillfågade har ombetts att skicka en liten tygbit till oss som vi ska sy in i ett lapptäcke.

Döm om min förvåning när jag kom hem från semestern idag. En av mina äldre, ganska nära, släktningar har skickat ett tack-men-nej-tack kort. "Jag känner inte för att delta."

Alltså, okej, man får känna vad man vill, men i det här läget hade det väl varit smartare att hålla käften om det i så fall?!?

Jag kan inte komma på en enda anledning till att jag inte skulle kunna tänka mig att skicka en tygbit på 18*18 cm till nån som väntar barn. Inte en enda.

Men tydligen känner inte släktningen för att delta.

Och mycket kan man skylla på att folk är gamla och därmed konstiga, men...

Förvåning vad kanske lite fel uttryckt.

Jag är

arg

sårad

och

väldigt, väldigt ledsen.

No comments: