2007-06-15

Slidsekret

Hm, ja. Jag har ju besparat er detaljerade funderingar kring kvinnokroppens mysterier. När man ska adoptera spelar ju inte kroppens funktioner någon större roll.

Eller, jo, min kropps brist på vissa funktioner spelar såklart roll för valet av barnskaffningsmetod.

Idag var jag dock på kvinnoforskningsenheten. Dit går jag en gång per år för att konstatera att jag fortfarande är i klimakteriet, kolla ev. cellförändringar (ni vet, det där man blir kallad till när man fyllt vad-det-nu-är, det gör jag varje år "när du ändå är här"), få nytt recept på hormoner och, tja, kolla läget i största allmänhet.

När jag var där idag sa hon "Till nästa år kan vi, om du vill, kolla ifall det har börjat röra på sig. Du vet, äggstockarna kan ju komma igång och börja producera hormoner på egenhand."

Eh. Gissa vilka tankar som började snurra i mitt huvud.

Så här: Jag VET att hormonproduktion betyder INTE att man får några ägg. Och även OM det skulle bli ägg av di däringa hormonerna så är de knappast nåt att ha.

Så, det enda det betyder OM mina äggstockar skulle kicka igång är att jag slipper käka östrogentabletter. Och det vore ju rätt juste.

Men ändå, det börjar ju snurra i skallen.

Och sen, när jag låg där i skojiga stolen började hon prata om mitt slidsekret. Som tydligen var helt normalt. Vilket tydligen kanske betyder att det har börjat röra på sig.

Och det ska vi som sagt kolla nästa år.

Hm.

2 comments:

Anonymous said...

Det är alltid skönt att slippa medicinera, vi håller tummarna för att det är lite krut kvar i kärringen:-)

Trevlig helg/Anette.

Anonymous said...

KLart att tankarna liksom snurrar igång.

Men vad bra om det kommer igång! =)