2007-02-14

Lika tyst som vanligt...

Imorgon har halva februari gått. Inte ett ljud från organisationen. Det är klart att vi skulle kunna ringa, men det känns inte så nödvändigt.

Det blir när det blir.

Just nu har jag dessutom alldeles för mycket annat att göra och tänka på.

Håll tummarna allt ni har imorgon. Berättar varför sedan...

Träffade lillasyster i helgen. Hon längtar efter att bli moster. Jättemycket. "Fast jag måste försöka komma ihåg att det inte är min bebis. Du kanske måste påminna mig."

Gullunge.

Är faktiskt i en period när det känns helt okej att det inte går undan. Tror att jag behöver få andas och tänka på annat och inte bara "Hjälp! Shit! Jag ska bli mamma!"

Hela den här grejen med att tillvaron ska vändas uppåner och aldrig mer bli sig lik... Alltså, låt mig låta bli att tänka på det ett tag. Jag orkar inte med känslostormar precis varje dag.

Har dock bestämt mig för att släppa på känslorna när pappiren väl är iväg. Och då även bli en god samhällsmedborgare och storkonsument av lustiga små barnprylar.

Designtorget, jag säger bara det...

1 comment:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) said...

Jag lovar att hålla tummarna, och så blir jag ju grymt nyfiken på varför förstås!