2007-01-11

Zonterapi

Fick ett besök hos zonterapeut i julklapp av maken. Har länge velat pröva för alldeles oavsett om det funkar eller inte så har jag ofta ont i fötterna. Och älskar när någon klämmer på dem.

Jag var där i tisdags.

De kändes extra mycket på de punkter där jag brukar ha ont; nacke, skuldror...

Det kändes väldans på zonen som är mina äggstockar. Och om jag förstått teorin rätt så ska det kännas där det är något knas. Något mer trasigt i min kropp än mina äggstockar finns väl knappast. (Å andra sidan finns zonen i hälarna och med tanke på min förmåga att banka i hälarna när jag går så kanske det inte är så konstigt att det gör ont där.)

Nåväl, jag blev riktigt, riktigt avslappnad så det var verkligen värt det oavsett vilken effekt det får.

Att jag idag känner att det nog ligger något i det där med zonterapi beror inte främst på att jag fick huvudvärk och blev trött och allt det där terapeuten "varnade" för.

Den zon som kändes allra mest var just - fötterna...

No comments: