2006-12-05

Nä nu

tycker jag att den andra organisationen kan höra av sig så att vi får veta vad vi har att fundera över.

Jag är less på att göra ingenting. Jag vill fundera, välja, samla papper och skicka iväg ansökan.

Förresten vet jag inte varför jag varit så hemlig om länder. Kanske för att vi hela tiden tänkt att det bara är Kina som vill ha oss. Är fortfarande förvånad över att vi överhuvudtaget har flera alternativ.

Den första organisationen tror att vi passar för deras kontakter i:

Kina
Vietnam
Indien
Colombia

Men, som sagt, nu vill jag veta om listan ser likadan ut hos organisation 2 så att vi kan våndas på riktigt.

2 comments:

Anonymous said...

Är organisationen ni väntar på möjligen den Stora organisationen? Jag förstår inte deras omotiverat långa väntetider, men hoppas ni får svar så snart som möjligt! Härligt att höra att ni är på gång!

Helga said...

Häftigt! Jag förstår er vånda, vi var i samma sits för ungefär ett år sedan. Var först stenhårt inställda på Bolivia, hade köpt böcker och läst på. Nähä, så visade det sig att väntetiderna där ökat. Vi flaxade jorden runt ett tag innan vi landade i Korea. Och som bekant så fick vi den finaste unge man kan tänka sig! Så det blir rätt i slutändan, det kan jag lova.

Valet av organisation är mycket personligt tror jag, man ska välja den man känner starkast för. Men jag vill ändå slå ett slag för AC. Många upplever dem som opersonliga och lite myndighetsaktiga, men det gjorde inte vi. Deras stora fördel är att de är oerhört professionella och vet precis vad de gör. Vi har varit supernöjda genom hela processen.

Lycka till, snart vet ni!