2006-11-29

Valprocessen börjar...

En av "våra" organisationer har hört av sig. För övrigt den organisation jag skulle välja om jag bara gick på snabbhet och trevligt bemötande.

Det är fyra länder som skulle kunna funka, varav Vietnam går bort direkt på grund av ändrade köregler.

Två av länderna bad jag om mer information om (helt utan att kolla med maken först insåg jag just.)

Så är det en till organisation att vänta in.

Sedan är det bara att börja ta ställning till väntetider, kostnader, barnens förutsättningar, ens egna känslor kring än det ena än det andra...

Kan inte någon bara bestämma åt mig?

3 comments:

Storkenflyger said...

Jodå, jag kan bestämma. Vilka länder var det? :)


För mig som singel är valet inte så svårt. Jag har nästan bara Kina att välja på. Men det braiga är att Kina är det land jag hade valt ändå om jag bara fick gå på känsla. Men jag är naturligtvis inte en promille så påläst som du är när det gäller alla länderna och barnens förutsättningar där etc.

med risk för att låta lite klychig: Det kommer att bli rätt barn i slutändan hur ni än gör. Det är det som är det fina i kråksången!

Anonymous said...

Åh! det måste väl kännas bra, att ni fått några alternativ att fundera på nu! jag blir ju så nyfiken vilka länder det kan tänkas vara.

Jag anmäler mig oxå som frivillig bestämmare :-)

Anonymous said...

Åh! det måste väl kännas bra, att ni fått några alternativ att fundera på nu! jag blir ju så nyfiken vilka länder det kan tänkas vara.

Jag anmäler mig oxå som frivillig bestämmare :-)