2006-11-14

Spermadonation

Jag vet inte varför jag tänkt på det egentligen. Det är ju så långt ifrån aktuellt det kan bli för min del.

Tror att det var när storkenflyger skrev om någon vän som tyckte att hon som ensamstående borde satsa på adoption istället. Eller så kanske det var för att hon (och säkert alla kvinnor i hennes situation) fått höra att "Varför inte bra ragga upp någon på krogen?"

I vilket fall: Jag tycker att det är en superbra idé om man vill ha barn som ensamstående. Lika bra som adoption. Oändligt mycket bättre än ett krogragg.

Jag tänker mig att när ens barn växer upp och undrar över sin pappa så kan storken och alla andra donationsmammor ärligt säga att:

"Din pappa vill att du ska finnas."

Sedan måste man säkert diskutera hela ensamstående-prylen och varför man inte "är som alla andra" ändå. Men det får ju varenda en göra som inte lever i kärnfamilj.

Men med tanke på hur viktigt det är för oss människor att känna att att vi är önskade och älskade så skulle jag i alla fall tycka att det var skönt att veta att ens barns existens var önskad av båda föräldrarna.

No comments: