2006-08-03

Torsdag 3 augusti

Har bestämt mig för att försöka skriva någonting varje dag. Just nu hoppar tankarna fram och tillbaka. Det är tjocka, gråa, moln utanför mitt fönster och om det inte vore för de gröna karten på äppelträdet skulle jag tro att det var mars. Eller i alla fall april.

Man borde kanske "marknadsföra" sin blogg mer så att den blev mer interaktiv...

Ska jag ge min styvmamma adressen hit?

Vi borde kanske prövat äggdonation istället. Inte för att jag nödvändigtvis måste bli gravid, men det går fortare. Vi vet redan att vi får göra det. Eller så kanske det inte alls går fortare. Det kanske är mycket längre köer nu än när jag pratade med den där läkaren för flera år sedan.

Varför tänker jag på äggdonation när vi redan har bestämt oss? Tänk om mitt barn som, förhoppningsvis, väntar på mig någonstans i världen visste att jag ibland blir så less på att vänta att jag funderar på att avstå.

Undrar om vårt barn redan är fött?

Varför kan inte den där jädrans handläggaren höra av sig snart? Vi bor trots allt i en snabb kommun?

Varför handlar all adoptionslitteratur om problem? När ska jag få läsa något om glädjen att bli adoptivförälder?

Ska man åka till gymmet idag också kanske...

Det kanske är dumt att hålla på att tänka på ett barn man kanske aldrig får precis varenda dag.

Vi borde klippa gräsmattan och undrar om bärbuskarna kommer överleva och jag kanske borde sluta knappa in den här inre monologen nu och väcka min älskade och äta frukost och göra något av den här dagen istället. Och nej,

det är inte mars.

No comments: