2006-07-06

Kvalifikationer

Igår hade brevlådan gått sönder. Det var dagens mest spännande händelse på postfronten.

På kvällen träffade jag ett gäng styvmammor. Det var grill och prat och underbar utsikt mot havet.

Två av kvinnorna väntar barn. Just igår var gravidmagar bara mysigt. Ibland har det varit outhärdligt. När, var, vem eller varför det känns går aldrig att avgöra i förväg. Sedan jag träffade Kärleken och vi började vår resa känns det inte lika ofta.

Det blev lite prat om att gå upp massor i vikt, om att inte känna igen sin kropp. Det där kan jag skriva under på. Fast för mig handlar det om klimakteriebesvär och hormonpiller och inte graviditet.

Tänkte lite på det när jag gått och lagt mig igår. Två veckor i månaden tål jag inte vitlök, mår illa på morgnarna, svullnar i hela kroppen, får större byst, blir lättirriterad... Det plus de här extra 15 kilona borde i högsta grad kvalificera mig som gravid, fast utan bebis då.

Kan man använda det som något slags merit när de gör hemutredningen?

No comments: