2006-07-11

Dumma kommentarer

Har tänkt lite sedan jag svarade på Tinas utmaning. På dumma kommentarer. Tror att det som sårar mig mest är när människor som vet att man inte kan få barn inte tänker efter; när de säger saker som de borde kunna räkna ut skulle kunna vara aningens sårande om de bara hade tänkt ett halvt varv...

Som min kollega. När hon i höstas berättade att hon väntade barn - sitt tredje - beklagade hon sig samtidigt över att planeringen av graviditeten inte blivit som hon och hennes sambo tänkt sig. Hon var ju tvungen att jobba någon månad in på vårterminen, de hade, av olika skäl, inte fått till det så att hon kunde bli gravid i "rätt" månad.

Men stackars dig då...

Om jag inte varit ofrivilligt barnlös så hade jag ändå tyckt att det var ett lyxproblem. Men jag hade nog inte blivit ledsen. Nu stod jag bara där och tänkte: "Men, du vet ju hur jag har det. Vad tänker du med?"

3 comments:

Applecore said...

är det ok att jag länkar till din blogg på min sida?

Salvia said...

Jepp. Tänkte fråga dig om detsamma. Hittade dig just via tinselflickan.

Applecore said...

absolut - inga problem!

lycka till med adoptionen!