2006-05-31

Har du sånt där internet eller?

I början av 90-talet hade en av mina klasskamrater en lång utläggning om något som skulle revolutionera världen. Förklaringen om vad det handlade om lät något i stil med "Tänk dig att du kan lägga ut en bild, eller en text, eller vad du vill på himlen. Så kan vem som helst se det."

????

Han jobbar med reklam och animation idag. Tror jag, vi tappade kontakten för några år sedan.

Själv begrep jag mest ingenting.

Idag är jag väl en normalanvändare skulle jag gissa, hittar en del info och skickar e-post. Typ.

Men så i höstas hittade jag föreningen Styvmorsviolen. Där upptäckte jag att man ju faktiskt kan lära känna en massa intressanta människor via den där spännande uppfinningen. Och sedan insåg jag att det där med att blogga kanske inte var en så dum idé när man har ett ständigt behov av att skriva.

Plötsligt har jag insett att jag inte är ensammast på jorden om att vara styvmamma eller att längta efter barnen som inte kom.

Snacka om att jag känner mig trög som fattat det här först nu.

Sorry Leo, jag skulle lyssnat bättre.

No comments: