2006-04-16

Om

Att säga att vi ska adoptera känns farligt. Om känns mer okej. Att säga att vore nog att utmana ödet...

Vi fick gå den obligatoriska föräldrautbildningen trots att vi ännu inte är gifta. Den s.k. hemutredningen får vi vackert vänta med tills vi är lagligen vigda. (Detta p.g.a. en blandning av lagstiftning och kommun-policy.)

Det är 8 veckor kvar.

Det är ovanligt att par inte får medgivande i Sverige. Det finns länder vars krav vi kan möta.

Men en politiskt styrd verksamhet i kombination med en föränderlig värld gör att jag ändå måste säga: Om...

Då återstår miraklet eller äggdonationen.

Något har hänt i mig. Jag vet inte längre om jag vill ha miraklet. Det känns så starkt att det är så här det ska vara; att det är det här som är vårt mirakel. I mitt hjärta växer kärleken till det barn vi ska adoptera.

Om vi får träffa henne eller honom...

1 comment:

Anonymous said...

Salvia,

Hoppas att du snart kommer att kunna tänka "att" istället istället för "om"!