2007-11-06

Jaha

Det verkar som att Nina får rätt; Organisationen verkar onekligen sega på att svara på mail. Och då skickade jag ändå ett till igår.

Nåja.

Nästa torsdag har vår ansökan varit i Etiopien i 6 månader. Det är inte klokt egentligen vad fort tiden går. Och ett helt år har gått sedan vi fick medgivandet.

För dryga 2 år sedan anmälde vi oss till två adoptionsorganisationer.

Snacka om elefantgraviditet.

Idag har jag läst lite på Försäkringskassans hemsida om föräldrapenning när man adopterat. Det verkar funka som för alla andra.

Inte för att jag begriper hur det funkar. Men ändå.

Hå hå ja ja. Nu tycker jag allt att det där barnet får ta och komma.

Tycker att jag väntat så länge redan.

2 comments:

A N N I K A said...

Ingen fattar hur Försäkringskassans ersättningar egentligen fungerar. Inte ens de som jobbar där har koll på läget. Om det är till nån tröst. :o)

Anonymous said...

Haha, Annika hann före!
Skulle bara säga att ingen fattar hur föräldrapenningen funkar.
Men för det mesta funkar det i alla fall.