2006-11-09

Karriär

Jag längtar så väldans tills vi fått iväg de där förbaskade papprena till vilket land det nu blir.

Bara jag snart får den stora förmånen att få säga de magiska orden "Vi väntar barn" så kan jag vänta i tusen dagar till känns det som.

Just nu har jag så mycket roliga saker att göra att tiden nog kommer gå fort. Förra veckan höll jag två seminarium på en stor kompetenssatsning för pedagoger. Jag pratade om ett genusprojekt jag och en kollega gjorde förra hösten.

Jag - "konsult"! Har fått träna mig på att ha is i magen och våga ta betalt för det jag gör och visa framfötterna och allt sådant.

Känner mig längre, tyngre och mer rak i ryggen!

Dessutom har jag en kurs för blivande lärare. På högskolan. Förvisso ett timvik, men ändå.

Ibland känner man sig rätt tuff.

1 comment:

Anonymous said...

Verkligen tufft! Hade nog aldrig jag fixat.